Svar på tal

På tal om att vi tycker vi är tjocka:

Pixie är inte stor på något sätt, hon har skev kroppsbild. Hon har alltid haft en smal och snygg kropp, men aldrig varit nöjd. Nu har jag inte träffat henne sedan i somras och jag vet att hon inte ser likadan ut som innan, men Im sure that she's rockin it.
Jag är däremot tjock och jag har itne skev kroppsbild. Jag var smal när jag var liten, men när jag började närma mig tonåren började jag gå upp ganska mycket i vikt. Det syns inte hur stor jag är på bilderna för som det top-model-freak som jag är så har jag övat mycket på poser som ska dölja t.ex min trippel-potatis-haka.
Folk som inte har sett mig i verligheten utan bara på bilder tror att jag är finare än faktiskt är. Jag är fatbottomed girl fo sho. Inte bara bottomed, utan mer all over the body..

Här är en bild där man ser hur jag ser ut på riktigt. This is a big deal för mig för jag trodde aldrig jag skulle visa denna bilden för någon, men truth has to come out anyhow så...


Kommentarer
Postat av: Sötsomfan

Klart som fasiken att man får en skev kroppsbild om man kollar på top model. Sluta upp med det för det är fruktansvärt synd att en tjej som dig uppfattar vissa saker som någon sorts deformerad rotfrukt (potatis är väl rotfrukt?) Du har otroligt fina kurvor och det är sån slöseri med negativ känsla över något så himla fint. Förvisso så förstör media vår bild av idealkvinnan. Jag menar, hur ofta ser man en man göra reklam för duschrvål etc? Det är alltid en smal jäkel som badar i nåt jävla fontän med endast ben och skinn på. Modellerna från top model, herre Gud kan dom lägga ner skiten! Såg en gång när Tyra skulle ge dom diet tips:"är nu sugna på hamburgare så plocka bort brödet" Förstår inte hur man kan välja bort njutningen med mat. Vi förlorar en viss andel av smaklölarna med åldern. Vid 70-90 är det puré som gäller. Det är fan nu man ska njuta av mat. Jag säger absolut inte att man ska frossa i sig mat och bli USA tjock. Säger bara att hamburgare utan bröd är inte hamburgare så top model med blåsta benrangels borde läggas ner.

Så ni är syskon med olika pappor och nästan lika gamla. Han har varit i farten må jag säga.

2011-03-13 @ 08:03:24
Postat av: barbamamma

Håller med dig sötsomfan! Och jag är stolt mamma och nästanmamma till dessa två fantastiska tjejer :)

2011-03-19 @ 22:09:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0