svar på tal (kommentar)

Nej inte tar jag D för givet. Tror faktiskt att det är jag som gör mest romantiska saker i hans ära.
Eller nja vi kanske är lika? ähh jag vet inte.
Jag tar inte för givet att killen betalar om han inte har BJUDIT ut mig, dvs.
Och de där med betalning vid bio/restaurang etc så blir det den som har pengar med sig eller den som har pengar på kontot eller den som är först upp med plånboken. Vi har ju delad ekonomi så det spelar liksom ingen roll vem som betalar.
Vi brukar skoja om att vi ska dela på notan på restaurangen. Men det skulle aldrig hända. (Vi såg nämligen ett kärlekspar göra det då i va i grekland senast, helt otroligt oromantiskt och stelt enligt mig). Jag tar gärna hela notan istället för att räkna ören.
Summan av det hela är alltså: Alla tjejer tar inte det för givet att killen alltid betalar och är romantisk. man ska ge OCH ta i ett förhållande.
Det ar dagens visdomsord.

Kommentarer
Postat av: Sötsomfan

När du säger delad ekonomi menar du då att ni delar 50/50 på allt? Eller menar du att ni typ sätter in era löner på en o samma konto och delar det så? Svårt att tolka det där med dela. Hos oss är det jag som betalar mest för tjejen tjänar sämre. Sen när vi får barn så lär nog ekonomin smälta samman mer. Hon lär ju ändå inte få ut mkt på sin mamma ledighet MEN en blomma någon gång eller att hon plockar fram plånboken nästa gång vi är ute skulle inte skada. Oavsätt kön så är det viktigt med uppvaktning. Funderar mkt på hur jag ska få tjejen att fatta utan att hon anser mig snål, gay eller krävande.

2011-01-14 @ 22:22:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0