Party pooper och vuxenpoäng

Jag var en riktig party pooper igår.
Jag hade fixat en glamrocker-outfit (som by the way enligt mig såg lite ut som en piratoutfit). Men den använde jag aldrig. Det var kick-off med jobbet och det var rocktema. Men jag var så trött, så trött.
Och så blev ju min älskade mor ett år äldre så jag kände att hon var viktigare än en jobbfest.
Jag åkte från jobbet men klev av halvvägs hem för att göra mitt so far dyraste kortköp i butik, jag köpte nämligen en tvättmaskin. Stod mest och fnittra när jag såg summan jag skulle godkänna. Herre Gud va många nollor det såg ut att va.
Så den 26e får vi en tvättmaskin levererad och installerad, jag är ganska duktig på att samla vuxenpoäng verkar det som. Usch och fy.


Sen gick jag i varje fall hem eftersom jag så korkat nog hade glömt mina vantar och mössa på jobbet och det var svinkallt, efter att ha klätt på mig vad vädret krävde så vandra jag till affären och köpte tårtingredienser för jag glömde väl inte skriva att mamma fyllde år!?


När jag kom hem till mamma så var det ingen hemma så jag tog mig friheten att börja baka tårta till skönsjungande Raubtier.
Sen sa det pang och hela familjen var hemma. Vi åt en jättegod middag som Roger lagat till mammas ära och sen tårtan och sen hemgång för jag va som sagt sjukt trött.

Men inatt så vakna jag fyra gånger. Slapp dock mardrömmar. Men fyra gånger??? Inte ok.
Måste nog försöka sova en stund efter jobbet om jag ska palla med HCSS ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0