förbannade särskrivningar!

Herre min Gud vad jag stör mig på särskrivningar.
Fick ett sms igår där det stod:


Hud MELLANSLAG vård alltså inte hudvård.
och
Fri MELLANSLAG stående alltså inte fristående.



"Brun hårig sjuk sköterska"!!!!
Helt fel. Men säger man "Brunhårig sjuksköterska" blir det helt plötsligt helt normalt.


Ett problem med särskrivningar är att textens vederhäftighet kan ifrågasättas eftersom många uppfattar felaktiga särskrivningar som ett tecken på okunskap och bristande bildning.
I rest my case!

Lär er för 17 gubbar!

Kommentarer
Postat av: Sötsomfan

Alltså jag fattar inte, du har två systrar som heter Isabella varav en som stavas med Z? Hur?

Påpeka lite lätt till tjejen igår att hon behöver klippa av sig sina slitna toppar genom att ge presentkort till frisörn. Tror ni inte att hon kommer hem med en bedrövlig hårtoning ist? :-/ Det blir sex in da' dark tell u. Ush..!

2011-01-19 @ 20:23:02
URL: http://erza.blogg.se/
Postat av: moa

Herregud är också ett ord ;) <3

2011-01-20 @ 09:12:02
Postat av: Pix

ändrar fort som tusan till Herre min Gud. (som det faktiskt skulle stå) . Pinsamt.

2011-01-20 @ 09:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0