Något måste göra, raise awerness

Jag hade ett långt samtal med Aaron precis... Vi diskuterade lite allt möjligt, bl.a om filmen The Stoning of Sorya M.
Jag kan inte förstå att det är år 2010, både ett nytt millenium och decenium, och det händer fortfarande! Folk vill inte se filmen för det är jobbigt. Men lev i förnekelse då, det sker oavsett om du låtsas om det eller inte. T.ex hon Sakine, hur kan VÄRLDEN låta detta hända? Varför finns FN ens? Vad gör USA som är så snabba på att attackera "terrorist-länder" som "har kärnvapen"? Nu är de så himla tysta!
Denna filmen är nog en av de bästa, kanske the best, filmerna jag har sett i hela mitt liv. En av de bästa som finns. Jag vill läsa boken.

Okej, vill du inte se filmen? Kolla iallafall på trailern.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0