Miracle of life

Förra veckan åkte jag in till stan för att träffa Samar. Vi gick runt lite sedan åkte vi till MVC. När vi var där sa hon att jag kunde få följa med in till undersökningen om jag ville. Vilket jag självklart gjorde.
Först satt hon och sköterskan och pratade, sedan fick hon lägga sig på en brits. Sköterskan gjorde "ljud-ultraljud" så vi hörde hjärtat slå. (Jag dog lite) Nu är hon i 38e (tror jag) veckan och bebisen har inte vänt sig än. Fötterna ligger mot vänstersida av magen, rumpan nedåt och huvudet upp på högersida.

Sköterskan kände på Samis mage, hon tyckte det kändes som att bebisen hade vänt sig rätt så hon gjorde ett vanligt ultraljud också. Ultraljudsmaskinen var jtätegammal och bilden var svår att tyda så hon visste fortfarande inte. Hon informerade om att det antalgigen skulle få bli så att SAmi fick åka in på vändning nästa vecka och om det inte fungerade skulle hon få göra kejsarsnitt.
MEn hon var som sagt inte helt säker och som tur var hade de en överläkare på besök så hon fick komma och dubbelkolla innan hon blev bokad på vändning.
Överläkaren gjorde ultraljudet och det visade sig att bebisen låg med huvudet neråt och rumpan ut mot högersida. Samar behövde inte gå på vändning och hon fick föda naturligt, vilket var det hon ville.
Det var så häftigt, för när överläkaren gjorde ultraljudet kunde man se jättebra. Jag såg ögonen, näsan, handen.. Det var så otroligt mäktigt och jag är fortfarande helt förundrad. (Mina babycravings bara växer) Jag är väldigt glad att den låg rätt, men för mig så var det bästa att jag såg bebisens ansikte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0