läskigt

I lördags natt så sov vi med sovrumsfönstret öppet, vilket vi annars inte brukar göra på grund av att man hör så mkt ut av vägen utanför.

I vilket fall som helst så hade jag svårt att somna så jag låg och sjöng (i tankarna alltså). Jag låg som i dvala när jag hörde ett skrik sen en smäll (det hördes att det var en bil och en cykel som kolliderade) och sedan ett värre skrik som inte slutade. DÅ fattade jag att detta inte var i mina tankar utan hände på riktigt precis utanför vårt fönster.

Jag flög upp ur sängen och fram till fönstret. Jag såg att det stod två bilar och låg tre cyklar och några människor runt om. Jag hade en puls som gjorde att hela jag skakade, ropade vilt på David att vakna.

Skriken från ena tjejen var det värsta jag har hört. Man hör verkligen skillnad på skrik och panik/skräck -skrik. Fy bubblan va obehagligt.

I vilket fall som helst så stannade en annan bil och en man kom ut med en förbandslåda och han satt med cyklisten (som låg framför bilen) tills ambulansen kom. Två ambulanser och tre polisbilar var på plats inom några minuter.

Ambulanspersonalen höll på ganska länge innan dom bar upp personen på en bår och in i ambulansen.

 

Varför i hela friden cyklar man över Luthagsleden då det finns en tunnel under? Det är en farlig korsning med massa trafik och utan övergångsställen (eftersom det finns en TUNNEL).

Åhh jag blir så trött på människor.

 

När allt var över så var jag jätteskakis och varken jag eller David kunde somna om så vi låg vakna till 3. Sämst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0