Its a new day, a new dawn, a new world, a new life

Idag är första dagen i min nya liv.
 Jag vet inte vad osm har hänt med mig eller varför, men nu är jag sjukt fet. Jag skäms över att låta någon se mig. Så helst vill jag låsa in mig och inte träffa någon.. Men tyvärr måste jag ju jobba, annars har jag inte råd att ha någonstans att låsa in mig så det funkar inte så bra.
Det konstiga är att jag äter mer hälsosamt nu än vad jag någonsin har gjort sedan jag själv började bestämma över min mat. Jag äter riktiga regelbundna måltider, som jag har stått och lagat pracitically from scratch.
Jag började ju gå upp när jag började på Telia. Där drack jag massa energidryck och varm choklad hela dagarna, så på en vecka smällde jag på mig SEX KG!! Men när jag insåg detta slutade jag dricka direkt, jag hade två veckors provträning på Sportlife som jag utnyttjade till max.
Trots detta när jag ställde mig på vågen i lördags höll jag på att svimma. Jag ville bara dö, det var det värsta jag har sett. HUR? HUR? HUR?
Jag bakar ganska mycket, dock bjuder jag på min bullar och kakor och jag äter nästan aldrig chips längre. Jag har ätit kebabtallrik tre gånger de senaste veckorna, kanske har det något med det att göra?

Men nu måste något hända, snart är jag i riskzon för fetmarelaterade sjukdomar, så jag skall testa följande:

-Jag kommer fortsätta äta som vanligt, för jag äter ungefär tre mål om dagen (frukost, lunch och middag). Maten är hemlagad och varierad, så jag ser ingen anledning att lägga om min kost. Jag kommer inte förabmatdagbok, men jag tänkte ändå försöka hålla lite mer koll på min mat. Så därför tänkte jag lägga upp lite recept när jag har lagat något speciellt.
-Jag skall börja på Sportlife. Mersiha och Linnea berättade att om man har ett annat tgräningskort och tar med sig intyg så kan man komma och träna hos dem istället. Jag gick till SL i lördags och frågade om det gick vilket det gör. Så nu skall jag träna minst fyra dagar i veckan, en till två timmar per gång.
-Jag har köpt massa piller som jag ska knapra under tiden jag gör detta.
*Liposinol som är medicinskt bevisat att det hjälper till med fettförbränning o dylikt.
*Instant Slim Bantningspiller hjälper till att bli av med överskottsfett, minskar aptiten och ökar ämnesomsättningen.
*H.O.P.E är ett naturpreparat som hjälper till att förbränna fett man redan lagrat och gör så man tar upp mindre fett ur sin kost. 
*Extra Slim Forte- Lida Bantningspiller ger en naturlig viktminskning då det ökar fettförbränningen och förminskar matlusten och sötsuget.
-Och så fort jag har fått ordning på min ekonomi skall jag börja på Bailine igen. Saknar Bailine jättemycket, där kände man verkligen förändringarna.

Funkar inte detta så ska jag fan fettsuga mig och operera min jävla matsäck för ajg är trött på att vara en fet viktpendlare och jag vill inte fortsätta så här resten av mitt liv. Det är lätt att gå upp i vikt och det går snabbt. Om jag inte börjar gå ner nu kan jag vara uppe i 150 kg inom ett och ett halvt - två år! :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0