26 November 2010

Dear diary..

Jag vaknade mitt i natten och kunde inte sova. Låg och stirrade i taket i flera timmar. När jag väl somnade om skulle jag gissa på att klockan var runt 6. Jag hade tänkt att gå upp runt halv åtta och fixa lite grejer, men istället försov jag mig och vaknade klockan nio (jag behövde gå och ta spårvagnen kvart över!), jag tog på mig kläder och sminkade mig supersnabbt. Sedan visade det sig att jag behövde fylla på parkeringen eftersom Saron och hans kompis fortfarande låg och sov. Men det fanns ingen växel i huset. Jag sprang till den lilla livsbutiken som ligger där jag bor men självklart var den stängd. Så jag sorang runt och frågade alla jag träffade om de hade växel. Till slut träffade jag en kvinna som kunde hjälpa mig. Då var klockan tjugo i tio ungefär. 
Jag stressar till jobbet och kommer fram tio minuter försent. Inte bra, jag kände att dagen kunde ha börjat bättre. Jag loggar in på datorn och sätter på alla program. Efter cirka tio minuter kollar jag på schemat och ser att jag börjar 1030! Vilken tur!! JAg stängde ner programmen och gick för att köpa en dricka. I all min stress had ejag nämligen glömt min nyckel till skåpet på jobbet hemma och jag hade min dricka, frukost och lunch där i. Detta ledde till att jag fick leva på minimorötter och redbull under hela dagen (tur att jag har mina piller, annar shade jag haft sån ångest över att jag inte fick äta).
Jag slutade klockan 17, Saron skulle hämta mig och köra hem mig men han satt fast i köer och kom efter en halvtimme. Vi åkte hem och kom fram samtidigt som mamma kom. Hon och jag gick upp och fikade medan killarna åkte in till stan. Vid 20-tiden kom Mersiha. Lite efter det kom Daniella, vi drack vin och pratade. Alla var ganska sega och opepp. Efter ett tag kom Mikaela och hon var varken trött eller otaggad. Jag började sminka mig och då kände jag att jag började bli festsugen så hon och jag åkte in till Valand och träffade Saron.
Om man är känslig för fulla ungdomshistorier så kanske man ´borde sluta läsa nu.. Annars kan du skylla dig själv.
Jag hade som sagt inte sovit eller ätit ordentligt så jag fick en 16-års-fylla (GUD VAD JAG SKÄMS).
Jag och Mikaela satt på toaletten i över en timme och hade de klassiska "allvarliga diskussionen".. Vi pratade om hur mycket hennes pappa betydde för henne och hur det itne skulle göra någon skillnad för mig om min hade varit död. Sedan gick vi upp och letade efter snygga killar som hon kunde ragga på.
Efter ett tag kommer illamåendet. Vi går ner på toa igen, jag spyr och spyr och spyr. Samtidigt som jag gråter för jag skäms och är jätterädd för jag ingte vet hur jag ska hantera sån fjortisfylla. PINSAMT! Mikaela hämtar min jacka och vi säger till killarna att jag ska hem. JAg och Sarons kompis står och väntar vid seveneleven när Saron ska fixa taxi. När Saron kommer med sin taxigubbe har jag redan fixat en taxi till ett bättre pris (trots att jag knappt kan stå på fötterna. He,he jag har skillz). Vi hoppar in i bilen och precis när vi har kommit ut på motorvägen behöver jag spy igen. Taxikillen får panik och tvärstannar, jag öppnar dörren, hänger mig ut och gör min grej.
När vi kommer hem tar jag ett täcke och rådäckar på vardagsrumsgolvet. Jag vaknar klockan åtta, skitpigg och fortfarande full. Jag börjar städa och diska innan jag somnar om vid tio igen.

Happy Birthday to me


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0