Tips

Sedan jag flyttade till Komet har jag levt the good life, vilket har resulterat i att jag har blivit super duper fat ass and stomach (Me no likee). Självklart skulle jag kunna sluta äta chips som dagens alla måltider och börja röra på mig... Men what can I say, Im just not that kind of gurl.
Jag var dock inne på en blogg som informerade om lite enkla vardagsknep man kan använda för att bara leva lite sundare. Jag ville förmedla dessa små knep vidare till ER

Frossa i c-vitamin
Personer som får i sig tillräckligt med c-vitamin bränner 25 % mer fett när de tränar än de som har brist på vitaminen, skriver Shape.com. Försök att dagligen få i dig till exempel en stor apelsin, en liten röd paprika eller två deciliter broccoli.

Ät mer fibrer
Om magen känns uppsvälld är det dags att få fart på tarmarna med hjälp av extra fibrer i kosten. Satsa på vattenlösliga fibrer som finns i bland annat apelsiner, äpplen, bönor, ärtor och morötter.

Få i dig nyttiga magbakterier
För att kroppen inte ska ta upp mer kalorier än den behöver kan det va bra att hjälpa tarmfloran lite. Få i dig mer probiotika, hälsosamma bakterier som finns i bland annat yoghurt och filmjölk. Finns även i tablett form hos Life eller hälsokosten.

Skippa sockret
Raffinerat socker innehåller bara snabba kolhydrater och tomma kalorier. Dra ner på allt som innehåller tillsatt socker och njut istället av naturligt söta frukter och bär.

Ät avokado
Avokadon är proppfull med kalium som hjälper till att driva ut salt och överskottsvätska ur kroppen och gör dig därmed mindre svullen. Sen innehåller avokado även nyttiga fetter som håller dig mätt länge.

Källa: http://missdq.se/index.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0