ETH del 2

Forts, Onsdag:
Under dagen far Saron redan pa att hans styvmorfar har dott, sa vi aker till busstationen for att boka biljetter till Harar pa fredag morgon. Pa kvallen aker vi hem till Emuye och umgas lite.

Pa torsdag morgon hamtade vi Sarons pappa och akte till huset. Jag blev besviken nar vi kom dit. jag trodde det skulle vara nastan fardigt, men det kandes som att det var jattemycket kvar. Efter vi hade varit dar i nagra timmar behovde Sarons pappa aka in till stan. Sa han och jag tog bilen, medan Saron stannade och holl koll pa de som arbetade. Hans pappa akte dit han skulle och sedan fick jag ta bilen tillbaka till huset.
Efter ytterligare nagra timmar akte vi for att ata lite glass. Den var acklig. Sedan akte vi till banken, jag stannade i bilen nar Saron gick in for att ta ut pengar. Efter nagra minuter kommer han ut med telefonen och sager att det ar flygplatsen i telefonen. Jag tankar att de ANTLIGEN har hittat mitt bagege. BUT NO. Sa jag blir superforbannad. Hur ska jag klara mig utan mina grjeer har de tankt? Och jag skall aka till Harar morgonen efter, ska jag ha pa mig jeans da? SAmma jeans som jag har haft pamig sedan mandagsmorse?? Idioter!
Han sager att jag ska lamna "detailed description" av mitt innehall i vaskorna, vilket jag tycker later helt absurt. For det forsta vill jag itne att nagon ska rota i mina vaskor och for det andra sa har de ju satt tags pa min vaska sa de ska kunna hitta den ifall nagot sant har skulle handa. Mannen i telefonen sager att ifall min tags har akt av vaskan av nagon anledning sa kan de hitta den mha att kolla igenom den.
Saron kommer ut till bilen under tiden vi halle rpa att tjaffsa och sager att vi aker till flygplatsen direkt sa an vi prata om det face to face. Under bilfarden till Bole borjar vi komma in pa att de kanske inte komme rhitta min vaska och vill veta innehallet for att kunna ge mig ersattning. Detta ar for mig otankbart och jag borjar grata. Det gar inte ens att ersatta vissa grejer for alla pengar i varlden (oanvanda Jimmy Choo tex :O).
Vi kommer dit och Saron far inte folja med in pa flygplasten, utan jag maste sjalvklart fixa allt sjalv. Jag far komma in i ett rum med sakert tusen vaskor som folk saknar. Jag letade och letade men de var inte dar.  Jag far komma in i ett likadant rumn till och till min lycka hittade jag forst min stora resvaska och sedan min lilla ocksa!

Efter det akte vi till SArons morbror och spenderade hela kvallen dar tills vi skulle aka och lamna hans pappa pa flygplatsen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0