ETH del1

Jag vill informera alla i hela varlden om att de aldrig ska resa med Turkish Airlines! Jag har aldrig varit med om nagot mer idiotiskt foretag!
Det borjade redan i Landvettter, flyget lyfte ungefar 40 min forsent. Det var meningen att jag skulle ha unfgefar en timme pa mig att byta flyg i Istanbul, men jag kom fram ungefar en halvtimme innan mitt andra flyg skulle lyfta. Jag s p r i n g e r till transitdisken, men nar jag kommer fram sager personalen till mig att gaten redan ar stangd! Jag fattar ingenting, det ar ju 20 javla minuter kvar tills flyget skall lyfta! Nar jag star dar kommer ett annat par fram som skall med samma flyg. Vi blir informerade om att vi kommer fa ta samma flyg imorgon istallet, att vi maste fixa visum for att vi ska stanna pa hotell over natten. Jag har inte langt till tararna nar jag sager att jag har inte pengar till visum for turkiet. Jag har bara med mig tillrackligt for att kunna fixa visum i Addis och jag maste komma fram inatt! Det andra paret ar ocksa jatte stressade fopr kvinnan skall aka till Philadelphia dagen efter. Efter mycket om och men blir vi bokade pa ett plan som ska ta oss till Beirut. Darifran kommer vi fa ta ett annat flyg till Addis. Istallet for att komma fram 00.15 kommer vi vara framm 07.50. Det ar battre an inget tanker vi och accepterar. Jag fragar hur det blir med bageget och kvinnan bakom disken svarar att det kommer automatiskt till Addis. Vi fick varsin mealvoucher (Woho gratis mat! :D), som vi anvande pa Burger King.

Efter nagra timmar var det antligen dags att aka till Beirut. Nar vi kom fram var det dags att springa igen! For sjalvklart sa kommer vi fram 45 min forsentaven denna gang! Vi springer till transitdisken, nar vi kommer fram finns det ingen personal! Vi hittar en militargubbe som hamtar en annan gubbe som tar emd oss in till gaten. Vi kommer fram till gaten 02.45 och planet ska lyfta 0300. Sa sjalvklart ar vi jattestressade, men de hade inte ens borjat borda planet. Nar klockan ar 0300 sa borjar de slappa pa folk. Vi landar i Addis Ababa cirka 0930.
 
Nu kan man ju tycka att Gud vad skont, det jobbiga ar over, but NO. Efter att ha statt i ko till Visum rummet i ar och dagar, sa hittar jag inte mitt bagage. (I had a feeling it would turn out like this) Jag gar till bagageclaimdisken, de tar mina uppgifter och sagfer att de ska hora av sig for mitt bagage ska komma pa kvallen.

Jag gar ut i vanthallen och dar star Saron. Vi aker direkt till mitt favorite hangout place (Bole mini <3) och dricker min alskade jordgubbsjuice. Sedan aker vi till lagenheten som han har hyrt. Pa sangen ligger det en bukett stora, vackra, blodroda rosor! Jag blev overlycklig! Pa nattduksbordet ligger massa olika teer, han berattade att han skulle skickat dem pa posten till mig om ja ginte hade kommit. Vi tog det lugnt hela dagen och pa kvallen gick vi ut och satte oss pa ett cafe.

Pa onsdagformiddag aker vi till Yeshi Buna och ater frukost. Sedan aker vi till Cloud nine och ater glass. Vi ringer flygplatsen vid tva for att kolla hur det gar med bagaget. Det ar inte framme! Ska komma pa torsdagen sager de.

Fortsattning foljer, nu maste jag springa ivag. PEACE OUT



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0