Suicidal

Jag funderade på det som Pixie skrev om självmord... Först och främst undrar jag varför hon kom att tänka på det. (Ring mig?) Sedan började jag fundera på vad jag tycker om ämnet. Jag har alltid tyckt precis som henne, fram tills ungefär ett till två årsedan. Nu för tiden kan jag förstå de som gör det.
När allt är hopplöst och man känner sig ensam, man bryr sig inte. Man vill ju bara slippa allt, det är väl klart att man itne tänker på någon annan när man är så djupt nere i sin deppression. Och vill man inte leva, så vill man ju inte leva. Man kan inte leva sitt liv för någon annans skull.
Om jag skulle leva för att Pixie ville det, så visst är det kul att hon vill att jag inte ska vara död. Men hon är inte med mig 24timmar om dygnet och om jag lever bara för hennes skull vad är det då för liv jag har när hon är och gör andra saker i hennes liv? Saker som inte har med mig att göra?
Man kan inte hela tiden hänga efter andra människor  för att man skall slippa vara ensam och må dåligt (Tyvärr, I know this to well)..

Anyways.. Så var det med det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0