Picasso, Leonardo da Vinci och Carola

Ibland skenar mina tankar.

Typ som imorse när jag cyklade till jobbet.

Jag började jag fundera på vad jag ska bli när jag blir stor.

När jag cyklade förbi Bolandskolan så tänkte jag att nått estetiskt kanske, typ bildlärare, för sånt gillar jag ju.

Och så började jag tänka på målningar, och Picasso, hans målningar skulle jag också kunna måla.

 

 

 

Men så började jag jämföra andra målningar i huvudet och så dök Leonardo da Vinci upp i skallen med sin Mona Lisa.

DEN mina vänner skulle jag inte kunna kopiera.

 

 

 

Och nu kommer det knäppaste, fast ändå hyffsat logiskt.

 

Jag började sjunga, i huvudet alltså, inte högt, ”Som Mona Lisa har sitt leende så döljer också du en hemlighet. Stjärnor jag ser dom, vill gärna ta ner dom till deeeEEEeeej. Där bortom himlen finns en evighet, om du vill upptäcka den där med mig” Och så vidare. Sen började jag skämmas lite.

Det är liksom inte ok att gå från Picasso till Carola på en tiondels sekund. Dom spelar ju inte direkt i samma liga.


Kommentarer
Postat av: Bello

Hahahahahaha

Grejen är att jag skullek unna göra exkat samma sak, hahaa

2010-05-07 @ 07:33:31
URL: http://bela.blogg.se/
Postat av: Malin

Haha, jag gör samma sak :O

2010-05-12 @ 16:03:40
URL: http://jjeryd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0