Hur man tjänar 100 kr

Imorse när vi skulle shoppa loss on the håäm ställde vi oss först på den sidan som var granne med Åhlens. Där var det en tjej som började prata med oss. Efter en stund säger vakterna att de kommer öppna på andra sidan, den som är mittemot KappAhl. Så vi rusar och ställer oss på den sidan istället. Nu var det ju redan mycket folk där, men tjejen som vi hade pratat med tog tag i min arm och drog mig så vi hamnade nästan längst fram. Stackars Linnea hamnade mycket längre bak.
Efter en stund är det en tjej bakom oss som snäser mot tjejen jag står med att hon ska sluta trampa henne på fötterna. Förlåt, men jag mästke faktiskt inte ens att jag gjorde det, svarade tjejen. Hon och jag står och spanar in i affären och pratar om vad vi vill ha. Plötsligt känner jag en vass armbåge som slår mig i ryggen. Det är självklart surisen som visar sitt missnöje. AJ, vad gör du?, frågar jag. Fan, sluta trampa mig på tårna, svarar hon. Jag har stått helt still, så det är itne jag som tramapr dig på tårna., säger jag. Hon börjar tjaffsa om att vi gick före henne. Jag sa att visst, men hon vet inte hur länge vi har stått och väntat på andra sidan. Hon säger att hon såg ju att vi kom nu. Ja, från andra sidan ja, svarar jag, men du vet inte hur länge vi har stått på andra sidan och väntat. Vi kanske har stått där borta i två timmar och väntat det vet väl inte hon. Herregud, liksom. Då känner jag hur hon sliter tag i mitt bakhuvud(håret) och drar till så att mitt bakhuvud nästan nuddar min rygg. (Mamma läs inte nu) Vad fan gör du, din jävla fitta?! Är du dum i huvudet!? skriker jag.
Precis då öppbnas dörrarna till affären och alla rusar in. Efter jag har plockat på mig alla kläder jag vill ha, går jag fram till en av vakterna och frågar: Om en tjej drog mig helt oprovocerat i håret, kan ni slänga ut henne då? Njae, svarar vakten, vi kan nog inte slänga ut henne. Men om du vill så kan vi ta hit polisen så får du polisanmäla henne. Jag funderade lite.. Jag vill ju inte överdriva och dra hit the po-po, men jag vill itne att hon ska komma undan och dessutom få fina kläder på köpet. Så jag sa ja till att göra det. Just då gick hon förbi och jag petade henne på axeln. Hon tittade på mig och fortsatte gå. Kom hit sa jag till henne. Nää, svarade hon och försvann in i butiken. Vakten gick iväg och pratade med sina kollegor, sedan kom de tillbaka och bad mig beskriva hur hon såg ut. Jag beskrev och de försvann för att leta efter henne. Efter ett tag ser jag att de står och pratar med henne. De pratar med henne en liten stund. Sen kommer hon fram till mig och är jätteångerfull. Hon ber om ursäkt och bönar mig att inte polisanmäla henne. Hon har jobbat fram till fem imorse och jag vet hur det kan vara och snälla gör det inte, osv. Börjar krama mig och grejer.. Hon erbjuder sig att betala en av mina klänningar. Hon bläddrar mellan de som jag bär på och väljer den billigaste (200 kr). Jag akn betala halva denna säger hon och ger mig en hundralapp.

100

Den hundringen gick till: 2 st cheeseburgare, 1 st sallad, 4 st powerkings.
Wie, free food ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0