Blood, sweat and tears

Imorse träffades jag och Linnea för att shoppa på H&Ms nysläpp av The Garden Collection. Vi var där i god tid innan de öppnade (cirka fem minuiter innan, det var så packat med folk. Tur att jag är van kö-knöare, hihi).
När dörrarna öppandes var det galet kaos! Verkligen stört, tusen gånger mer än på Jimmy Choo. Folk slog ner reklamskyltar, skyltdockor och klädställningar. It was every woman for herself. Starkast överlever. I loved it!
Alla bara slet åt sig det de ville ha, utan att kolla på storlekarna. Vilket ledde till att jag gjorde likadant.
Jag sprang först fram till de röda och vita klänningarna med rosor på kjolen och tubtop upptill. Det fanns bara en i varje storlek, så först till kvarn. Jag fick tag på två, men en av dem slets ur min hand. Den jag fick var storlek 34 (!), men jag bestämde mig för att behålla den utifall jag på något sätt skulle kunna tjäna på det. Sedan sprang jag till de gammelrosa klänningarna som hade fin skruning vid brösten. Dit hade nästan ingen kommit så jag fick tag på tre stycken i tre storlekar. Sedan gick jag till de vita med blommor på axlarna. Där fick jag tag på tre stycken också.
Efter ett tag hittade jag och Linnea varandra igen och gick till provrummet. Där stod det en smal fin tjej framför oss i kön. Hon bar på en sån vit rosklänning och av någon anledning frågade jag henne vilken storlek hon hade på den. Hon hade storlek 42 sa hon. Jag blev jätteexalterad och sa att jag hade en 34. Vi bestämde oss för att byta (Happiest moment in my life nästan). Jag testade den och satt fiiint. Men den var storlek 40, inte 42 som hon trodde. En annan tjej hade en jättefin blommig klänning (se bild). Jag ahde inte lagt märke till den när jag hade kollat på hemsidan, men såg jag att den var underbar när hon bar på den. Hon hade en i storlek 36 och en i storlek 38. Jag frågade om jag kunde få testa 38 ifall hon inte ville ha den. När hon hade testat sina klänningar bestämde hon sig för att behålla 38n. Desperat som jag var ville jag testa 36 ändå. Den passade nästan jättebra. Lite tajt i ryggen bara. Sedan kom det en annan tjej och ville byta min 36 mot hennes 38. Det gjorde vi. När jag hade testat allt bestämde jag mig för att köpa den vita rosklänningen, den gammelrosa klänningen med finbröstskurning och den blommiga klänningen. Det gick på 1000 kronor. So worth it
Fab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0