bebis

Jag är yngs på jobbet! Och det märks.
Folk behandlar mig som ett barn ibland. Lite smickrande iofs.
Förra fredagen kom jag först till jobbet. Att komma först innebär att man bland annat måste koka kaffe.
Så jag ställde mig framför kaffebryggaren och stirrade ett tag men insåg ganska snart att om jag börjar pilla på den kommer det ske en katastrof, så jag lät bli.

En halvtimme senare kommer en av mina kollegor. Han är asnöjd över att slippa koka kaffe. Jag var ju tvungen att erkänna att jag inte hade fixat det.
Då säger han (jag citerar):

"Pixie, det är enbart för att du är ung och rar som du kommer undan med något sånt här".

Med tunga steg gick han och gjorde det jag borde gjort en halvtimme innan. Fy för mig.
______________________

Igår så gick vi av en anledning som jag inte minns igenom min kalender i outlook. Vi hittade en bokning från 2002. Då säger ovannämnda kollega (jag citerar igen):

"Men hallå varför har du en bokning från 2002, du var ju inte ens född då"

Jag blängde lite på honom och han rättade sig och sa:

"Ok, du va kanske född, men du drack väl fortfarande välling, det var ju åtta år sen".

Killen va alltså seriös!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0