fuckface

Jag har ”fuckface-dagar” ganska ofta nuförtiden tycker jag.

Undra om det är för att jag blir äldre?

Eller om det helt enkelt är så att jag börjar inse hur jag egentligen ser ut?

Jag har alltid trott att jag har ett normalt utseende. Alltså inte snygg men inte heller ful. Men så kanske det inte är? Tänk om jag är ful och inte fattar det själv. Pinsamt!

Ibland när jag är färdig sminkat och håret är fixat på morgonen kan jag faktiskt känna mig helt ok. Jag sträcker på mig och undviker sen speglar resten av dagen, på så sätt inbillar jag mig att jag ser lika ok ut hela dagen.

Men sen på slutet av dagen när jag är på väg hem och tar hissen upp till lägenheten så är det en bautastor spegel som inte går att undvika. Och då tittar jag….och shit va jag ser sliten och skabbig ut. Sämst. Här har jag trott att jag såg ok ut hela dagen. Nu skäms jag.

 

Jag har också fått för mig att jag går konstigt, men att jag inte kan märka eller se det själv. Och att folk inte vågar berätta det för mig.

Jag kollar ibland i skyltfönster som jag går förbi om det ser konstigt ut när jag går, men jag tycker det ser normalt ut. MEN så får jag en släng panik, man brukar ju vara blind när det gäller sig själv. Jag går SÄKERT konstigt. Fan också. Varför har ingen sagt nått.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0