Nytt år, nytt liv

Den 14 augusti 2009 skrev jag följande:


De som känner mig ordentligt vet att jag äääälskar att göra listor. Så jag har gjort en "att göra hösten -09 lista", som jag nu tänkte dela med mig av:

*Simma
*Spara pengar
*Jobba
*Uppsala
*Sätta ett träd på Soffis grav (fast jag är osäker på om det är bra att göra nu på hösten.. Kanske till våren istället)
*Fixa hår och naglar proffesionellt
*Läsa böcker
*Tattuera mig
*Kolla upp Företagsekonomikurs inför våren

Nu har jag kommit fram till att det var ett väldigt bra sätt för mig att klara mig genom hösten. Så jag har bestämt följande: Jag skall först checka av min höst-lista, se vad som gick bra och dåligt. Sedan är det dags för en ny vår-lista. (Alla håller andan i spänd förväntan, jag vet).


Simma -Nix. Men jag börjad epå Bailine, vilket har gett mig resultat och stärkt min självkänsla. Folk gnäller över att det kostar pengar, men det är mina pengar, min kropp och mitt liv. Så håll käften. Seriöst. Det har hjälpt mig på så många fler nivåer än jag trodde det kunde.

Spara pengar -Det har väl gått sådär.. Jag har sparat men sedan har de tagit slut direkt igen. Jag sparade pengar i oktober, men sedan var jag tvungen att köpa Jimmy Choo och då tog de slut. Jag sparade pengar i november, men sedan var jag tvungen att ta med mig dem som fick fickpengar på min resa. Jag hoppas på att det skall gå bättre ujnder våren. Håll tummarna

Jobba -Fy fan vad jag har lyckats med denna. Jag är riktigt stolt om jag skall vara ärlig. Jag har jobbat 24/7 hela hösten. Så det gick bra. Check

Uppsala -Detta är också något jag har lyckats ganska bra med. Jag har varit uppe ..tre? gånger. Iallafall mycket mer äön de senaste åren.

Sätta ett träd på Soffis grav (fast jag är osäker på om det är bra att göra nu på hösten.. Kanske till våren istället) -Precis.

Fixa hår och naglar proffesionellt -Har fixat naglarna vid flera tillfällen. Så det är också något jag har lyckats bra med.

Läsa böcker -Jag har läst runt tio böcker under höstens gång. Det är en check på denna också tycker jag.

Tattuera mig -Jag har två nya och fixat två av de jag redan hade.

Kolla upp Företagsekonomikurs inför våren -Nej. Jag vill itne plugga. Jag vill bara jobba. Fast om jag skall starta min juicebar måste jag ha någon matte eller ekonomi i ryggen, så någon gång i frmatiden måste jag göra det ändå.

Det har ju gått väldigt bra måste jag säga. Det gör en gladare också att se att man har klarat av något, även om det inte är det nyttigaste eller svåraste. Bara grejen att jag har satt upp mål och jag genomförde det. Min vårlista är på gång. Jag vill bara vara säker på att jag har skrivit in allt som skall med. 
 
drink
Peace out

Kommentarer
Postat av: Kurobe3463

What a cool web site. Love the pages you have on motivation, keep up the work I hope to read more soon.

2011-06-07 @ 14:33:51
URL: http://kurobe3463.blogspoo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0