Boende

H E R R E G U D!
Man kan inte ha så mycket tur som jag har haft nu.. Jag har sökt lägenhet sedan jag var ungefär 16 år. Jag har fått kanske ett erbjudande eller så, inget mer. Men nu.. Ojojoj.
Först var det Stoffe, tv, som gav mig chansen att flytta in i hans lägenhet i Kortedala (jag älksar för övrigt det stället, vilket kompnserade att lägenheten var bebis-liten). Sedan när jag var bortrest hör Maggan,tornet, av sig och säger att hon har en lägenhet åt mig också, i andra hand (eller hennes son, som också heter Stoffe, haha). Och jag får ett erbjudande från boplats om en lägenhet på Hisingen.
Eftersom jag var bortrest fick mamma kolla på lägenheten på Hisingen och jag sa till Maggan att jag skulle återkomma när jag var i Sverige.
Enligt mamma så var lägenheten hon kollade på skitäcklig och skabbig. Så vi tackade nej till den. Igår gick jag till MAggans sons lägenhet för att kolla hur det såg ut. När han låste upp dörren var det första jag såg golvet. Och jag älskade det! Det var sweet love at first sight. 
Lägenheten var stor, köket var jättefint, toaletten och  sovrummet/v-rummet likaså. Och det fanns en klädkammare! Me laove! Jag flyttar in dit på lördag.
Men som om detta inte var nog så när jag kollar min mejl, samma dag, så har jag fått erbjudande från boplats (IGEN). Denna gången om en tvåa -i ett bättre område, men också på Hisingen. Jag kan inte fatta detta.. Det är så sjukt bra, hihi. Om jag tar/får den så flyttar jag in den 1 mars.
Så jag har förvarnat Stoffe och Maggan och sagt att jag kanske bara stannar en månad i hans lägenhet.
Det är bara så himla bra just nu. I cant belive it

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0