samtal igår

Igår jobbade jag kväll. Vid 18-tiden fick jag ett samtal från en äldre kvinna(enligt abbonemanget). Jag svarade, men ingen var där. Jag säger Hallå? Hallå?, men får inget svar. Det enda jag hör är en hund som skäller så fort jag pratar. Jag väntar i cirka två minuter innan jag lägger på.
Eftersom hon var gammal fick jag en känsla av att något hade hänt. Dessutom har jag sett på tv att ibland ringer hundar och katter folk när något har hänt deras matte eller husse. Så jag ringer upp kunden igen, men det tutar upptaget. Jag ringer till hennes mobil, men ingen som svarar. Jag börjar fundera på om jag ska kolla upp något nummer till tantens granne så jag kan ringa dem och fråga ifall de kan knacka på och se så allt är okej.
Efter jag har försökt få tag på henne i 30-40 minuter svarar hon äntligen. Jag pustar ut inombords och förklarar att jag fick ett samtal från henne, men när ingen var där så la jag på och tänkte att det var bättre att jag ringde upp.
Hon var helt underbar, jättesnäll och söt. Hon försökte vekrligen hänga med i dagens teknik doc var det inte alltid hon kunde. Hon var lite nervös och ville inte verka dum.
I normala fall tar ett samtal mellan 2 och 15 minuter, vi pratade i en timme och 7 minuter! Men hon var så söt så jag ville inte stressa henne. Hon berättade att hennes barn gärna hjälper henne men de har sina liv och de blir självklart trötta efter jobbet och sånt så det är itne alltid de orkar. Fast på julafton ska hela släkten träffas i en bondgård och fira. Alla barn och barnbarn ska komma.
När vi skulle lägga på sa hon att hon skickar mig en jättekram och hoppas att jag får jättemånga julklappar. SÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0