Avis

Sen igår har jag varit helt otroligt avundsjuk på en person.
Jag är inte missunnsam utan känner enbart avund. Jag vill också ha.
Jag kan inte tänka på annat, personen ifråga måste vara så himla lycklig nu då denne har fått det där som jag vill ha.


Det är på nått konstigt sätt ganska skönt att känna avundsjuka, man får lite insikt. Jag skäms inte över det utan jag bara konstaterar.
En gång har jag kännt missunnsamhet och det var det värsta jag varit med om (typ). Jag mådde jättedåligt av att känna så och jag hade hemska skuldkänslor. Det är så egoistiskt. Jag tyckte då att personen inte var värd det, dock så har jag ändrat mig nu. Nu förstår jag inte ens varför jag reagerade som jag gjorde. Hoppas att det aldrig händer igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0