How dare you?

I am fed up... Fed fucking up!
Jag fattar inte hur du understår dig att säga en sådan sak? Att du ens kan tänka tanken.. Att du tror att du har någon slags rätt att uttala dig om hur någon annan tar hand om barn.. Oh Lord, give me strenght.

I lördags var jag och Pixie i Billdal och hälsade våran gemensamma länk, m.fl.
Bebisen höll på att gnälla jättemycket så vi försökte busa med honom. Jag höll i honom och säger något om honom till Pixie (kommer inte ihåg vad, kanske något i stil med "gud vad han gnäller" eller "titta vad kul han ser ut" eller något liknande). Då känner den personen att den måste öppna sin käft och säga följande: "-No offense, men vissa borde verkligen inte få skaffa barn." Jag blev så chockad att jag itne sa någonting utan fortsatte och låtsades som ingenting.

På sena kvällen när vi äntligen hade kommit hem, ringde jag mamma och bröt ihop.
Han, HAN, som har varit frånvarande under större delen av min uppväxt (och ännu mer frånvarande under andras). Han, HAN som när han väl har varit i närheten fäller kommentar stup i kvarten som dryper av överlägsenhet/ironi/nedlåtandehet. Han, HAN säger att JAG inte borde skaffa barn. Men vet du vad? Du behöver inte oroa dig, du kommer aldrig få reda på att jag har skaffat barn, så fuck you.

Igårkväll berättade jag för Saron om det som hände på lördagen..
Jag fick flashbacks från allt han har kallat mig och sagt till mig under min uppväxt och började gråta igen. Saron berättade om första gången han fick en hint om att jag har supermegastort fetto-komplex. Han hade sagt något om att jag borde inte äta hamburgare hela tiden utan äta något nyttigt istället. Jag hade flippat ut totalt, gråtit och anklagat honom för att han tyckte jag var fet och ful och äcklig. Saron blev helt chockad över mitt utbrott.. Nu är han nästan van, haha.

Men nu räcker det iallafall. Jag hoppas jag får träffa Mowitz när han har växt upp, men jag tänker hålla mig undan från Holland och från honom så mycket jag kan nu. Jag vill inte ha med honom att göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0