stjärnfall

Såg ni igår eller?

I vanliga fall brukar det vara ca 1 stjärnfall i timmen. Det var 50-60 i timmen.  Värsta meteorregnet.
Den första jag såg var helt otroligt stort. först ett vitt streck, sen gult och "klumpen" som faller va röd. Sen bara "phoff" borta.
De jag såg efteråt var bara sånna där små söta, jag satt på balkongen och kollade och sa till mig själv: "ett till sen går jag och lägger mig". och så kom det och jag bha: "ett till SEN går jag och lägger mig".  och så fortsatte jag så ett bra tag. Sen till slut var jag satisfied och gick och la mig, men då va jag så uppspelt att jag knappt kunde somna.



Åhh det var så vackert jag tror inte ni förstår. Ska nog cykla långt ut ur stan ikväll i hopp om att kunna se det mer. Ska ligga på rygg i gräset som i lejonkungen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0