Söta Annette

Igår träffade jag Maria och Annette för en fika på stan. Fast det blev shopping och kycklingkebab istället.

 

I Uppsala så stänger de flesta affärer klockan 19.00.

Vi va inne på Indiska och Annette hade plockat på sig en massa klädesplagg och då va klockan 18.50, så jag och Maria gick till Lindex så vi skulle hinna innan stängning.

När vi var klara där satte vi oss på en bänk utanför Indiska och väntade på Annette. Klockan blev 19. ALLA affärer släckte ner och gallrade igen. Men ingen Annette syntes till.

Klockan blev 19.05 fortfarande ingen Annette.

Klockan blev 19.10 Nu är hon en sån där jobbig kund som vägrar gå och den stackars personalen kan inte stänga kassorna.

Klockan blev 19.15 Men hallå..var är bruden? Jag började bli lite orolig att hon kanske glömts kvar och när hon sen ska gå så går larmet och snuten kommer och hej och hå.

Klockan blev 19.20 Och NU kom hon ut, med största shoppingpåsen.

 

Så här hade det gått till:

Hon hade stått och provat kläder och hade bara hunnit med två plagg av kanske 20 när en personal hade sagt att hon hade ett tåg hon var tvungen att hinna med. HAHA

Och Annette hade helt glömt av tiden.

Så i all stress hann hon alltså inte pröva allt hon tagit åt sig. MEN köper rubbet ändå. Satan va jag gillar bruden.

 

När vi satt och åt så gick jag igenom allt hon köpt och konstaterade då att hon hade några dubbletter. Men men, tur att det är öppetköp.

 


Kommentarer
Postat av: Casperkjersti

Great work,webmaster,nice design!

2011-03-28 @ 02:16:50
URL: http://casperkjersti.blog13.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0