citronfjäril

Jag måste erkänna att jag tyckte att en fjäril va ganska vacker idag, det är framsteg.
En citronfjäril va det.
Men sen ska jag tillägga att när den börja fladdra upp i ansiktet så var det precis lika ful, vidrig och skrämande som alla andra fjärilar.



Jag tycker ju inte om de där andra vingdjuren heller. Vissa kallar dom för fåglar, men själv tycker jag att pestspridare passar bäst.

I vilket fall som helst så kom jag på en teori till varför jag ogillar dom så starkt, kan det vara så att jag är avundsjuk på att dom får flyga fritt och sitta i träd, på lycktstolpar och tak utan att verka dumma i huvudet?
Kan det vara så att jag inte kan skilja på avunsjuka och hat?



Jäkla knäppgök jag är i sådana fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0