Valborg och ångest

Idag är det valborg. Och för er som inte visste det så bor jag i Uppsala. Stadens stad när det gäller just denna dag!!!

 

Men jag sitter fastspikad på kontoret, vilket är hysteriskt ångestframkallande. Speciellt när det är superfint vårväder utomhus. Just denna dag är jag glad över att inte ha något fönster direkt ut till verkligheten. Det fönster som finns har jag dragit igen persiennerna på. Allt för att inte påminnas om att ALLA andra har det trevligt i solen med en bira i handen.

 

Igår var jag hemma en snabbis hos mina minsta systrar, dom va i all färd att planera valborg. När dom fråga vad jag skulle hitta på och jag svarade att jag tyvärr jobbade, stog dom båda två som fågelholkar. Att man inte skulle roa sig på självaste valborg var ofattbart. (Vilket jag kan hålla med om iofs).

För några år sen när jag gick i plugget så var faktiskt inte valborg en ledig dag, men eftersom alla ungar skolkade så hade skolan inget val. Antar att det är bättre för statistiken att ha skolan stängd än att mer än hälften har olovlig frånvaro.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0