STALKER

Jag tänkte berätta vad som hände mig i fredags, en händelse som f r e a k e d me out!

Efter jag hade slutat jobbet cirka halv sju gick jag till SJ och höll Diya sällskap tills hon slutade vid 20-tiden. 20.17 tog jag pendeln till Partille för att jag skulle gå och handla på Willys.
Jag går omkring lite fram och tillbaka på Willys och så småningom känns det som att en kille följer efter mig. Vart jag än går så är han där också. När klockan är ungefär 20.55 vänder jag mig om och då står han jättenära precis bakom mig. Jag tänker bara: Oookeej. . . Weirdo. Böjer mig åt sidan för att ta en vara som är bakom honom. Då håller han fram en bild på en manlig modell och försöker skaka hand med mig. Jag tycker det är väldigt konstigt, han säger inte ett ord. Men samtidigt känns det som att han vill få fram ett budskap.
Jag vänder mig om och börjar dra mig mot kassorna. Jag börjar få en lite olustig känsla och det känns som att han följer efter mig till kassorna. När jag är nästan framme vid kassorna kommer jag på att jag har glömt att ta mjölk så jag vänder mig om (märker att han står bakom mig) och går och hämtar mjölk.
När jag kommer tillbaka till kassorna har han ett tomt mentos-rör som han håller upp, som om han undrar var han kan hitta ett nytt. Jag rycker på axlarna och pekar bort mot godiset. Han går dit och jag går till en sådan gör-det-själv-kassa. Efter ett tag kommer han och ställer sig bakom mig och låtsas som att han tittar på tuggummina eller något.
Efter jag har betalat mina varor går jag till spelbutiken som ligger precis utanför kassorna och köper mobilpåfyllning. Då står han bakom mig i kön igen och ska köpa en redbull. När han betalar "ser jag min chans". Jag går ut från Willys och springer till bussstationen (som ligger ungefär fyra minuter därifrån). Jag sprang för att han itne skulle hinna se var jag tog vägen och följa efter mig ännu mer. När jag är två steg från ingången kollar jag mig över axeln och gissa vad.. Han är precis bakom mig!
Jag smsar Linnea som bor precis bredvid stationen och Diya att de ska ringa för att det är någon som förföljer mig. Linnea hade sin mobil på ljudlös så hon märkte inte att jag hade smsat, men Diya ringde upp och höll mig lite sällskap.
När vi pratar sätter jag mig i mitten av stationen, då kommer han och ställer sig vid bänkarna bakom mig. Så jag reser mig upp och låtsas att jag kollar genom ett skyltfönster. Jag ser att han sätter sig på en bänk och börjar läsa metro. Då går jag tillbaka till in/utgången. Efter ungefär tre minuter kommer han dit och sätter sig på samma bänk som jag. Jag går tillbaka till mitten av stationen och sätter mig på en bänk. Strax efter det kommer han och ställer sig tre meter ifrån mig och bara står där.
Jag har nu förstått att jag verkligen inte inbillar mig. Så jag och Diya lägger på och jag försöker få tag på folk som bor nära mig och som kan möta mig på spårvagnen så att jag itne behöver åka själv. Typiskt nog så var ingen hemma. Diya ringde upp igen och försökte komma på olika sätt att hjälpa mig.
Det kommer en buss som jag ska ta, så jag hoppar på den och sätter mig bredvid chauffören. Stalkern går på min buss också och sätter sig bakom chauffören. Jag smsar Albin att han ska säga till mamma att hon ska ringa mig för att en kille följer efter mig. När jag har suttit på bussen i ungefär 10 minuter inser jag att jag åker åt fel håll! Så då måste jag sitta kvar och vänta på att bussen ska vända igen och åka tillbaka.
Vi kommer till ändhållplatsen och jag sitter kvar. Det gör han också. Mamma ringer upp mig och vi pratar lite. Jag ville att hon skulle komma och hämta mgi, men hon hade jouren så hon kunde inte.
När jag är nästan tillbaka i Partille så smsar Linnea till mig. Jag smsar tillbaka och säger att han har följt efter mig i 40 minuter och snälla kan hon inte möta mig på busststationen i Partille och köra mig hem. Hon ringer upp och vi bestämmer att jag ska komma till hennes lägenhet. Jag pratar med Diya igen och hon lovar att hon ska hålla mig sällskap tills jag är inne i huset och är safe.
När jag går av bussen går min stalker också av. Han går precis bakom mig och jag känner mig pretty förtvivlad. Men till min lycka ser jag Magnus(Linneas pojkvän) och Linnea på hållplatsen! Jag blir så överlycklig och lättad att det inte går att beskrivas med ord.
Jag och Diya lägger på telefonen och jag tittar mig omkring, men ser inte killen längre. Så då börjar jjag rabbla upp vad som har hänt. Hela tiden tittar jag mig omkring men jag ser honom inte någonstans. Tills jag vänder mig om och han står precis bakom mig! Vi börjar gå därifrån mot bilen, tro fan att han följer efter. Efter halva vägen försvinner han som tur är. Och mina änglar kör hem mig.

På lördagförmiddag ringde jag och polisanmälde.

Jag kan inte ens föreställa mig vad som kunde ha hänt. Efter runstavs-våldtäckten, babyface och Nancy känns det inte som att man är säker någonstans när man är ensam. MEn som tur är Slutet gott, allting gott. For now


http://politisktinkorrekt.info/?s=v%C3%A5ldt%C3%A4kt+g%C3%B6teborg

http://politisktinkorrekt.wordpress.com/2010/01/02/mordet-pa-nancy-tavsan-massiv-polisinsats-utreder/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0