Jag gillar inte att känna mig påträngande och i vägen

Som igår till exempel, jag cyklade hem till Swedenborgsgatan för att lämna tillbaka ett par skor jag lånat av mellersta syrran.
Hela familjen satt och åt.
Vilket resulterade i att jag kände mig ovälkommen.
Jag vill inte känna mig ovälkommen hos min egen familj. snyft. Så jag tog inte ens av mig ytterkläderna utan cyklade hem till ensamheten igen.

Och snart ska jag och Baby till "down under" och vi ska bo första veckan hos hans syster med hennes familj. Jag känner mig redan obekväm, jag kommer känna mig som en våldgäst.
Absolut inget illa om någon men när man bor hemma hos någon annan måste man bete sig på ett speciellt sätt. Har jag inte rätt?
Man måste vara artig, man måste be om lov, man måste vara på bra humör, man måste anpassa sig helt enkelt.
Jag är ganska ok på att anpassa mig, men ibland känns det jobbigt. Nu är det ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0