Tacka vete Vagabond.

Jag har en affär som jag verkligen avskyr. Dom säljer billigt skit =BLÄ!

För tre veckor sedan 28 september var det kris. I tell you! Jag behövde skor till den 29 september! Så jag vandrade omkring på stan för att hitta ett par svarta söta ballerinaskor. Men det är klart inte det finns på hösten, så istället började jag leta efter svarta mockastövlar.

Klockan 18:55 (affärerna stänger 19:00) hade jag sprungit in i varenda affär som Uppsala har att erbjuda. Förutom BLÄaffären. Så jag tänkte ”OK we give it a try”. I ren desperation köpte jag ett par mockastövlar därifrån.

Dom var faktiskt helt ok, tills dom gick sönder.

Jag har inte använt dom varje dag men ändå har dom gått sönder i hälen. Vilket bevisar mina fördomar om att affären är skit och inget annat.

 

Så igår gick jag tillbaka för att reklamera. Chefen kom ner och det ända jag hade hunnit säga var att jag vill reklamera och så började hon skratta och tittade på mig med en men-lilla-gumman-trodde-du-verkligen-att-du-skulle-kunna-reklamera- blick. Jävla subba ville jag skrika, men det gjorde jag inte. Utan jag höll mig sansad och förklarade som det var att dom inte höll måttet.

Hennes argument var att dom faktiskt säljer billiga saker med dålig kvalitet. Och hon kunde faktiskt se att jag hade gått i dom!

Men va fan.. klart jag har gått i dom, det är ju för 17 gubbar ett par skor.

 

Jag fick alltså INTE reklamera.

 

Jag blev fly förbannad och ringde supermamma. Så nu är det krig må ni tro.

Konsumentverket och Allmänna reklamationsnämnden you name it. I´ll bring them all on you NewYorker (som skitaffären heter)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0