Helgen

I fredags fick jag en sjukt god måltid av min underbara pojkvän.

Förrätten bestod av fetaostknyten och oljad ruccola, huvudrätten var en pepparstekt köttbit med "treostsallad" och vitlökssmör och till efterrätt var det glass.

Mycket synd att jag var stressad och inte kunde njuta fullt ut av festmåltiden.

Jag skulle nämligen träffa min kära vän Niclasss (Alias Psykopaten), det var alldeles för länge sedan vi sågs och kvällen räckte inte ens till häften.

Vi sågs på Palermo, att sitta där bland alla stammisar kändes lite som Dublin ett tag. Det gillar vi.

Vi vandra efter ett stycke blasköl till Pitchers, där mötte vi Liina och hennes Dave. Nu fick jag min efterlängtade Guinness. My God va gott det är.

Det var en lyckad kväll. Men som sagt synd att tiden sällan räcker till.


I lördags ringde väckarklockan 06:00 för Pixie skulle visst upp och jobba på Hotellet. Härliga huvudvärk.

När jag kommit hem från jobbet bar det av till Örebro på 110 års kalas. Yngve fyller 60 och Malin 50. Yngve och Malin är min fd bästa vänners (Astrid och Britta) föräldrar. 

Jag åkte dit med vätskebrist och huvudvärk och ett sjukt dåligt humör. Men humöret vände ganska snabbt väl på plats eftersom det var hur kul som helst att träffa familjen Adsten igen.

Vi blev uppdelade i lag och lekte lekar. Jag tycker om att leka.

Sen var det middag och underhållning. Och helt plötsligt satt min familj och Adstens själva i den STORA lokalen och insåg att klockan var 01:00 och vi ungdomar skulle ju ut på krogen. Ooops.

     

Eftersom Britta och Astrid ej hade ID med sig till lokalen var vi tvungna att gå hem till dom först, vilket resulterade i att vi kom ner på stan vid 01:30 (i Örebro stänger krogen 02:00). Sämst.

Men det var trevligt så länge det varade, trots huvudvärken som vägra ge med sig.

Morgonen efter fick jag migräntabletter och ÄNTLIGEN släppte huvudvärken. Hallelujah.


Igår (söndag) åkte jag och David ut på cykeläventyr. Mysigt. Sen kollade vi klart på Svart katt vit katt. Så sjuk film men ack så rolig. SE DEN!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0